הגר"מ מלכא: "מי שמזלזל בהוראות הבריאות גורם לחילול ה'"

    אסתי פלד No Comments on הגר"מ מלכא: "מי שמזלזל בהוראות הבריאות גורם לחילול ה'"

    הרג"מ מלכא רבה של העיר אלעד מתריע בריאיון ל'מהדורה המרכזית', "העיר אלעד הולכת להיות עיר אדומה" ומספר על הכנס שערך בנושא, "כל רב קהילה לקח על עצמו להחדיר את המודעות בציבור"

    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגר"מ מלכא התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן לאור העלייה בתחלואה בעיר וסיפר על הכנס שהתקיים בעיר, "המטרה של הכנס כדי להתריע ולהבין את חומרת המצב. העיר הולכת להיות עיר אדומה, אף אחד לא חפץ להיות שם. כאשר שר הבריאות צלצל אליי אני אמרתי לו אני אעשה הכל כדי שהמצב לא ידרדר".

    הרב הוסיף, "כל רב ידבר בבית הכנסת שלו, כדי להחדיר למודעות של שמירה על הבריאות, היא כ"כ חמורה שמחללים עליה את השבת. חובה עלינו בעיר להרים את הדגל. היום כולם התחייבו לעשות הכל כדי שכולם ישמרו על ההנחיות".

    על העזרה לזולת בתקופה הנוכחית, "אין ספק שהמצב יוצר הרבה בעיות בחוג הבית מכל ההיבטים. ישנם המון התלבטויות איך להתנהל בעת הזאת,", אך הרב הבהיר כי "כרגע התמקדנו בכוונה להחדיר למודעות את ההנחיות, והבהרתי שלא לעלות לתורה את מי שמגיע ללא מסכה כהוראת שעה כך גם פסק מרן הגר"ע. אין מצב יותר חמור מאיפה שאנחנו נמצאים בו".

    על השליחות של הרבנים במגיפה אומר הרב, "מאוד חשוב שכל רב בישראל, יסביר בצורה יפה ומאירת פנים שאנחנו נהפוך לדוגמא. אחת הנקודות שכואבות לי, יש חילול ה', לוקחים את החרדים כאקט של התפשטות הנגיף, האם אנחנו לא נתבע על כך? מי שמקיים את ההוראות גורם לקידוש ה'. כל רב קהילה או ראש כולל צריך להביא לידי ביטוי. עשיתי מבצע שכל בית כנסת יצלמו ויראו ששומרים על ההנחיות".



    0 תגובות